De bästa att ha hjälp av i det läget är personalen på din kattvänliga klinik. De kan jättemycket om katter och hjälper dig gärna med allt ifrån tips och råd till hjälp om du behöver söka vård.
De bästa att ha hjälp av i det läget är personalen på din kattvänliga klinik. De kan jättemycket om katter och hjälper dig gärna med allt ifrån tips och råd till hjälp om du behöver söka vård.
Ja, personalen på din kattvänliga klinik har koll på vad du behöver veta om din katt, dess vardagsbehov och dess behov av vård. De som jobbar på kliniken har stor erfarenhet och kunskap om katter och hjälper dig gärna med både vård och svar på dina frågor.
Ta gärna hjälp av personalen på din klinik för att få hjälp med saker som t.ex.:
Många gånger kan du finna bra information på din kliniks hemsida, men om du är osäker eller inte hittar det du söker så är det bästa att ringa dem och fråga. Då kan de också svara mer specifikt gällande just din katt och dess behov.
Alla kattvänliga kliniker har en kattstödjare, en ”Cat Advocate”. Det är denna person som ansvarar för certifieringen av kliniken och som därför är extra insatt i processen och vad det innebär att vara en kattvänlig klinik. Om du har specifika frågor om den kattvänliga kliniken, eller allmänt gällande din katt, så är kattstödjaren absolut rätt person att fråga!
Om du vill läsa mer om kattvänliga kliniker och hitta den som är närmast dig och din katt, gå in på catfriendlyclinic.org.